Naar de Galapagos!!! :) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu Naar de Galapagos!!! :) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu

Naar de Galapagos!!! :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

01 April 2005 | Ecuador, Quito

Buenas!

Jaah,morgen gaat het dan echt gebeuren,in alle vroegte ga ik naar de Galapagos!!!Iets wat ik al heel lang wou,maar steeds te duur vond.De prijs is natuurlijk niet veranderd,maar nu ik de kans heb,wil ik m niet laten gaan.
In Quayaquil stapt Sanne in.Ik heb er zin in!In eerste instantie zou ik daar gewoon werk gaan zoeken,maar per toeval(wat heb ik soms toch een geluk he?!)vond ik een briefje van een organisatie die ook projecten heeft op de Galapagos.Het kwam allemaal goed en betrouwbaar over en ik heb in een heel dik boek een project uitgezocht.Er waren er veel,van werken met honden(die zijn een plaag op de eilanden en verstoren het natuurlijke evenwicht),in het ziekenhuis(maar ik heb geen ervaring)en dus in verschillende kindercreches .Een op het eiland Santa Cruz sprak me het meeste aan,vooral ook omdat het ook een creche voor babys heeft.Het vrijwillligerswerk is niet te vergelkijken met projecten in Quito,de mensen zijn zeker niet arm op Santa Cruz,op zich is dat goed,maar ik ga daarna wel in een project in Quito werken waar de hulp Echt nodig is.Maar het is natuurlijk een hele goede eerste stap om ervaring met kinderen en babys(!)op te doen. Sanne en ik gaa de eerste 8 dagen reizen naar de verschillende(prachtige)eilanden.Ik begin met werken op 11 april.

Eigenlijk heb ik vanaf dat we terug zijn gekomen van het reizen lekker rustig aangedaan en veel geregeld.Ook gebaald,want mijn chip is stuk en ik heb dus geen fotos gemaakt terwijl ik dacht dat ik dat wel aan het doen was..Waarschijnlijk kan ik ze wel van Antje kopieren gelukkig.Zondag zijn we met zn vieren(met Sanne,Antje en Ivon)met Holger(de Galapagos man)en een vriend naar Inca pyramides geweest.Wel mooi,maar niet spectaculair eigenlijk.(Zal ik aan mooie dingen wennen?)

Jeetje,wat was Holger DRUK!Echt ik heb mn best vaak ontmoet,maar dit was niet echt normaal!Nu wist ik zeker dat ik niks via hem wou regelen,ook omdat zn vrienden zeggen dat hij niet te vertrouwen is.Van de film met Keanu Reaves in de bios(Constatine)heeft hij niks meegekregen.Achteraf moet ik er wel om lachen,maar toen was het echt genant..

Verder drink ik bijna elke avond wat met mn kamergenoten,we hebben gister ook even het cafeetje van de buren bekeken.Even kijken waar die veel te luide muziek die tot s nachts aan staat vandaan komt.Eigenlijk was het een heel gezellig cafeetje en daar was de muziek niet zo dreunend hard als boven.
Op de Galapagos ga ik bij een familie wonen en ik heb er voor gekozen om alleen voor de kamer te betalen zodat ik zelf kan koken.Dat doe ik nu ook elke avond en ik vind het veel leuker dan altijd maar af te wachten op je veel te volle bord met eigenlijk altijd voornamelijk rijst..
Lekkere wentelteefjes,stokbrood met Hollandse kaas,gebakken aardappeltjes,tosties mmmmm!!De organisatie zei dat het beter was om hier pasta,vis in blik enz.te kopen,omdat het op Santa Cruz en de andere eilanden veel te duur is.Ik hoop nu maar niet dat ik teveel gewicht heb..
Als het goed is,is er op de eilanden internet,dus kan ik gewoon mn berichtjes blijven sturen!
Oei,wat vind ik het toch leuk hier!
Veel liefs van Renee
P.s Ik heb geprobeerd jungle fotos op de site te zetten,maar dat lukt maar niet,(net nu ik meer ruimte gekregen heb>>gracias papa>>)hopelijk volgende keer..

  • 02 April 2005 - 08:28

    Myelle:

    Hoi Lieve Renee, ik ben heel erg blij voor je dat het zo leuk hebt! Veel succes met de kinderen en je kan het wel! Geniet ervan! Dikke kus!

  • 02 April 2005 - 10:17

    Doortje:

    Cooooooooool!! Have fun! Veel liefs van mij

  • 03 April 2005 - 13:21

    Ellen:

    lieve zus wat geweldig voor je ik mis je (maar) ben superhappy voor you love you en een dikke echte zuskus van mij !

  • 03 April 2005 - 13:23

    Ellen:

    he knusse kunnen we nou `s chatten of zit die link daar voor de show ofzoaa..

  • 05 April 2005 - 10:34

    LOTJE:

    Dikke knuffel!!!!

  • 05 April 2005 - 10:57

    LOTJE:

    en een kus!!!

  • 05 April 2005 - 19:02

    Mabel:

    eey Renee:)
    wat leuk voor je dat je naar de Galapagos eilanden bent!
    en die film (constantine) heb ik ook gezien samen met Coen hier in de bios in den helder:)
    nog heeeeeeeeeeel veel plezier !
    xxx maapiej

  • 12 April 2005 - 12:36

    Wilja:

    Hallo Renee,

    Geweldig de Galapagos. Wat een ervaring. Je kunt hier zomaar tussen allerlei beesten lopen en ze bijna aanraken. Mijn schoonzusje is er ook geweest en de foto's waren onverweldigend. En nog iets bijzonders : je wordt 21 jaar op de Galapagos. Van harte gefeliciteerd! Als je later 100 bent, kun je hierop terug zien en zeggen : ik werd 21 op de Galapagos. Wauw. Heel veel plezier en werkse daar.
    Groetjes en een klapzoen, Wilja

  • 13 April 2005 - 06:31

    Renee Meelker:

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag.zal vast wel bijzonder zijn om het daar te vieren.veel plezier vandaag. liefs:renee

  • 14 April 2005 - 08:50

    LOTJE:

    Hej meissie!
    Bedankt voor je mailtje!
    Ik zal Bauke een kus geven.....
    Doeidoei!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 34880

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 09 September 2016

Azie 2016

30 November 2012 - 23 Februari 2013

Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: