Kris Kras door Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu Kris Kras door Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu

Kris Kras door Ecuador

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

25 Maart 2005 | Ecuador, Quito

Buanas Tardes!

Zo,het is een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen!Ik had telkens geen tijd,of het internet was heel erg duur.Maar nu ben ik weer in Papayanet en het is nog gezellig ook!Het onweert namelijk erg hard vandaag,dat terwijl ik net mn korte broek aangetrokken had omdat de zon zo lekker scheen.Met het weer weet je het nooit in hier..

Jeetje,waar moet ik beginnen.Mmm,mischien waar ik geeindigd ben?Dat was de dag dat we naar de Incapirca(de mooiste Incaruines)gingen.In de extra groote bus zaten bijna alleenmaar toeristen,iets wat je niet vaak meemaakt.De ruines waren erg mooi om te zien,knap wat de Incas zolang geleden al konden maken!De dag erna hebben we lekker rustig door Cuenca geslentert en een museum bezocht.Daar waren ook opgravingen van Incas te zien.Zo mooi en interresant!

De volgende dag op naar Quayaquil,de grootste(meer dan 2 miljoen),armste en daarom ook gevaarlijkste stad van Ecuador.Om die redenen wou Antje er nier heen,maar omdat ik wel wou en de Lonly Planet zei dat het niet gevaarlijker is dan New York of Rome,wou ze er toch wel een dagje heen.Toen ik aankwam in Ecuador met het vliegtuig had ik het al gevoelt,in Quayquil is het benauwd en warm!

Dankzei de taxichauffeur vonden we een goedkoop hostal vlakbij het toeristiche gedeelte.Dat gedeelte bestaat uit de Malecon(een groote boulevard),Las Penas(een berg met heel veel gekleurde huisjes)en een aantal parken.In dit gedeelte hoef je niet bang te zijn.Vooral in Las Penas staat letterlijk op elke hoek een politieagent en struikel je bijna over de schoonmakers.Arme mensen worden geweerd en alleen een gedeelte van de huisjes zijn opgeknapt.Precies waar de toeristen komen,als je verder wil lopen,naar een gedeelte waar de lelijke huisjes staan,word je tegen gehouden door een politieagent.

Nep dus,en zo voelt het ook,het is net of je in een museum loopt en alsof Quayaquil helemaal niet arm en gevaarlijk is.Ik moet zeggen dat het wel lekker was veilig rond te kunnen lopen en ik heb echt genoten van het uitzicht vanaf de vuurtoren bovenop de berg,maar ook van de parken met leguanen en het enigste museum dat echte gekorompen indianenkopjes had,maar een dag was genoeg.Wel zijn we savonds nog even naar de bios geweest.

Maandag zijn we verder naar de kust gegaan,naar het surfdorpje waar iedereen heen gaat:Montañita!
In Montañita is het vooral s avonds erg gezellig,met mensen die muziek maken, veel sieradenverkopers,restaurantjes en barretjes en toeristen.Eigenlijk deed het ons niet aan Ecuador,maar meer aan Australie ofzo denken.Overdag hebben we naar de jongens die aan het surfen waren gekeken,de rotsen beklommen en natuurlijk gezwommen!Ik heb een supermooie schelp gevonden,maar ben bang dat ik daarmee niet door de douane kom in Nederland.

Na Montañita zijn we door gegaan naar Puerto Lopez,een visserdorpje met gelijk een stuk minder toeristen.Voor het eerst in mn leven heb ik -dode-tonijnen en hamerhaaien(is illegaal,maarja)gezien.Jeeetje,wat zijn die tonijnen GROOT!!De toeristen-wij dus ook-die er komen,willen graag naar Isla de Plata of Isla Salango.Wij gingen de volgende dag naar Isla Salango,omdat het een stuk goedkoper was en in deze tijd van het jaar dezelfde vogels te vinden zijn als het andere eiland.>>>Isla de Plata word de Galapagos voor de arme mensen genoemd,omdat het een paar dezelfde vogels(met blauwe poten bijv.)als de Galapagos heeft.>>>

Met een klein bootje gingen Antje en ik richting Isla de Salango.Na een tijdje gingen we snorkelen.Ik heb nog nooit zulke mooie en gekleurde vissen gezien!Soms zwom ik tussen een school blauw met gele vissen,echt gewelidig!Daarna hebben Antje en ik even op het kleine strandje van het eilend gezeten en later zijn we in slaap gevallen en ook al was het bewolkt,we-en ik vooral-waren verbrand!Gelukkig is het niet gaan vervellen,maar mooi bruin geworden.

Die avond kwam ik bekenden uit Quito en een jongen die ik ontmoet had in de jungle tegen,het bleken vrienden te zijn en we zijn wat gaan drinken met ze.De volgende dag zijn we met een van de meisjes uit Noorwegen naar "Agua Blanca" geweest.Dat is een communitie in een reservaat,15 kilometer vanuit Puerto Lopez.Dat leek ons wel leuk om met de fiets te doen!Maar oef,wat wat het vermoeiend op een hard zadel in de brandende zon!Gelukkig konden we na een wandeling een frisse duik nemen in een klein vulkanisch meertje.De stinkende modder was goed voor je huid,dus we hebben onz lekker ingesmeerd!

Maandag kwamen we,na een busreis van 14(!)uur aan in Banos en de volgende dag kwamen we Sanne,ook een Nederland meisje,in de dierentuin tegen.Die avond zijn we een keer luxer($4,50)uit eten geweest.Zo lekker heb ik sinds ik hier ben niet meer gegeten en ook voor t eerst weer een wijntje gedronken.

Banos staat bekend om zijn toffeezwaaiers(ze zwaaien lekkere zachte zuurstok heen en weer),terminale baden(erg fijn)en watervallen.Ook daar zijn we-incl.Sanne-met de mountanbike heengefietst.Ik kon niet zo snel meekomen met de anderen en later bleek het niet aan mn conditie,maar aan mn te lage zadel te liggen..!Het was best spannend telkens ingehaald te worden door grote bussen en vrachtwagens,maar in een hele donkere tunnel vond ik het wel erg spannens(eng dus)De watervallen waren mooi!En vooral het naar beneden sjeesen van de berg gaf een kik!

Ja,Banos en zn mooie natuur is mooi!Gister helaas WEER voor niks naar Riobamba afgereist,de trein was nog steeds stuk.En ik was blij dat ik de slaapzak van Sanne mocht lenen,omdat mn bed echt niet schoon was..

Ik slaap nu met Sanne is "mijn" hostal en morgen moet het mooi in Quito zijn vanwege Pasen.Er zouden wel optochten gehouden worden ofzo.Nu gaan we eerst even wat eten(witte chocola,het enigste merk dat lekker is!) en binnenkort de mogelijkheden over de Galapagos bekijken.Eigenlijk wil ik er alleen heen als ik er kan werken en anders ga ik werken in Quito.

Zo dat waren de laatste reis weken,echt de drie weken met Antje zijn voorbij gevolgen!Veel gezien en genoten!

Heel veel liefs van mij

  • 26 Maart 2005 - 02:12

    Papa:

    hoi kind je foto s zijn
    aangekomen!

  • 26 Maart 2005 - 07:35

    Doortje:

    Hai lieverd!
    Ik wil ook naar Incapirca! ;) WAUWIEE!!!!
    Veel liefs van mij!

  • 26 Maart 2005 - 10:47

    Riekje:

    Hallo Renee, ik geniet iedere keer weer van je verhalen.
    dikke kus Riekje

  • 26 Maart 2005 - 20:05

    Edwin:

    Hoi remember me?
    Ja die gozer uit de Oriente. Daar waar je je eerste baantje als vertaalster had. Heb met plezier je verslagen gelezen. Goede reis verder.
    Hoe is het trouwens met je "muggebult" en prive massage afgelopen???

  • 27 Maart 2005 - 21:29

    Reneezelf:

    Hallo allemaal!!Ik wil graag meer fotos op mn site,maar heb daarvoor meer fotoruimte nodig:misschien dat jullie dat willen geven?Kus Renee

  • 28 Maart 2005 - 12:34

    Jesler:

    Ha renee,
    Echt super leuk je verhalen, ik lees ze altijd met veel plezier! Fijne reis nog verder!
    Liefs Jesler

  • 29 Maart 2005 - 09:27

    Mama:

    lieve kind
    papa heeft foto ruimte gekocht voor jou, dus je kunt er extra foto's opzetten, overschrijving duurt vier dagen .
    veel liefs en tot mails mama

  • 01 April 2005 - 22:20

    Hester:

    Gweldig dat je de natuur zo in het echt ziet en niet zoals ons op discovery. Het zal nog wel veel mooier worden op de galapogos, niet voor te stellen. Ik heb de foto's bij papa gezien en je 2 filmpjes. Heel fijn ben je iets dichterbij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 34888

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 09 September 2016

Azie 2016

30 November 2012 - 23 Februari 2013

Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: