Tropische regens aan de kust - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu Tropische regens aan de kust - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu

Tropische regens aan de kust

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

15 Februari 2005 | Ecuador, Quito

Hola queridas!

Ik zit onder de muggenbulten(bij 90 ben ik gestopt met tellen) en we hebben in totaal maar een uurtje zon gehad,maar onze strandvakantie was erg geslaagd!

Het stappen dinsdagavond was ook erg leuk,in de disco werd veel salsa en merenge gedraaid en ik was erg blij dat ik,dankzei mijn paar lessen toch mee kon dansen!

De volgende ochtend ging de wekker te vroeg,maar daardoor kwamen we wel op tijd(+-7 uur later) aan in Chorrera.Chorrera is een klein vissersdorpje vlakbij Perdenales.Er is 1 hostal en de eigenaar daarvan is Ramon Gonzales.Toen we aankwamen vertelde hij ons meteen trots dat hij 75 kinderen(bij 49 vrouwen) heeft.We hadden daar onze twijfels bij,maar later liet hij ons een krantenartikel zien en bleek het dus toch waar te zijn!

Het hostal ligt direct aan het strand,dus we hadden erg mooi uitzicht!De kleur van de zee is erg mooi,ongeveer zoals zwembadwater!Alleen lang niet zo doorzichtig.De familie was heel erg gastvrij,we werden behandeld alsof we een deel van de familie waren.Omdat Antje erg verkouden was,kreeg ze meteen een lepel met vissenvet en medicijnen om beter te worden.De volgende dag was haar hoest inderdaad over!

De vrouw die Ramon uiteindelijk getemt heeft heet Katiusca,vernoemd naar de toemalige Miss World.Ze hebben samen 7 kinderen,waarvan er 5 in Chorrera wonen.De volgende dag namen ze ons mee het strand.Helaas was het erg bewolkt,maar de wandeling was erg mooi!Op de terugweg nam de oudste zoon ons mee in zn boot,we gingen de pelicaanrotsen van dichtbij bekijken!

Na het middageten gingen we weer een eindje wandelen,richting Perdenales.De planten en bomen in de Costa zijn erg mooi!Hoe meer we in de bus richting de Costa kwamen,hoe warmer (en benauwder) de temperatuur en hoe groener het landschap werd.Echt prachtig!Tijdens de wandeling zagen we ook apen in de bomen!

Het eten aan de kust is erg lekker,we hebben alleen maar vis gegeten die die dag gevangen was.En ik heb voor t eerst in mn leven oesters gehad!Ze vielen erg mee,dus pap en mam,volgende keer neem ik er ook eentje!
De sfeer in het dorpje is erg goed,de kinderen en honden spelen de hele dag op het strand en overal lopen kippen en kuikentjes en af en toe koeien rond.

De tweede dag hebben we de hele dag binnen wat geluierd,het weer was echt niet lekker.Eigenlijk waren we van plan de derde dag te gaan,maar omdat een vriend van de familie ons mee zou nemen naar een garnalen meer en deze plek ons erg goed beviel,zijn we nog maar een nachtje gebleven.Helaas kwam de vriend niet opdagen,maar dat is typisch euadoriaans.

De volgende dag redelijk optijd opgestaan en we gingen samen met de moeder en een van de dochters naar Perdenales.Ze was namelijk geprikt door een malaria mug en ging echt snel ahteruit.Toch had het allemaal niet zo veel haast,maar dat zou wel komen omdat het wel vaker voorkomt.Bij het afscheid kregen we nog meer(bij aankomst ook al) kadootjes en ik heb mn oorbellen en gelukspoppetjes(is wel goed toch Mare?)aan het zieke meisje gegeven.Ramon was erg verdrietig dat we gingen en most zelfs huilen bij het afscheid.Echt,de familie was echt super lief en gastvrij!

De vierde dag kwamen we aan in Monpichi,ook een klein vissersdorpje.Maar wel veel toeristischer dan Chorera.Al snel kwamen we er achter dat het behalve een vissersdorpje ook een surfdorpje is.De beste golven zijn hier te vinden,aldus de surfers.Weer hadden we een mooi hostel(via een vriend van de familie) aan het strand met uitzicht op de zee.Heerlijk hoor,om op de veranda in een hangmat te relaxen!Helaas werkte het weer weer niet echt mee,maar gelukkig regende het niet zoveel als in Chorrera(s nschts dacht ik echt dat het dak eraf zou waaien,zulke harde buien) en we hebben zelfs een mooie zonsondergang gezien!Toen we uit eten waren,viel het licht in het hele dorp opeens uit,maar dat gebeurt wel vaker,aldus de inwoners.

Toen we daarna gingen kijken bij de (kano-achtige houten)vissersbootjes die zich klaar maakten om de hele nacht te gaan vissen,kwamen we in contact met Jean,een reggea jongen met tanden van een wildzwijn in zn oren.In het begin was ie erg aardig,maar later bleek hij sexueel gefrustreerd en best irritant te zijn.

Die avond zijn we naar een kampvuur gegaan en later naar een huis dat een eindje verderop en best moeilijk te berijken was.We moetsen eerst balanseren over balken en een kapotte brug,maar toen we aankwamen,was het erg gezellig met de groep.Er werden fruitdrankjes gemaakt,met de nadruk op drank,die was namelijk veel te sterk!

Ten we terug gingen,was ik blij niet geblowd en weinig gedronkn te hebben.Toch velig aan de overkant gekomen en gelukkig hadden we een muskietennet boven ons bed.Hoe warmer en vochtiger het klimaat,hoe meet beestjes.Brrr,ik heb bijna geen wc gezien zonder kakkerlakken..

Na een lekker vers fruitontbijt gingen Jean,Antje en ik naar "Playa Negra"(het zwarte strand).Na een mooie wandeling,maar vele mugenbulten meer,kwamen we er aan.Het zand was echt pikzwart!En als de zon er op scheen was het prachtig!Duizenden glinstertjes en geen zwart,maar paars grijs zand!We zijn maar niet te diep het water ingegegaan,omdat de golven hoog en de onderstroming erg sterk was.Toch heerlijk genoten op het strand!

Daarna hebben we een film gekeken in een groot surf hostal en na het eten een eindje gaan wandelen met Jean en Agusto,een aardige jongen.Maar helaas,ook al zeiden we dat we al een vriendje hadden,de jongens zijn hier nogal hardleers en we zijn maar naar ons huisje gegaan.Daar raakten we in gesprek met een erg aardig jongen en meisje.

Gister hebben we eigenlijk alleen maar in de bus gezeten.Van 12.30 tot 22.20.Ondanks dat de bus erg luxe was,hadden we onderweg toch pech en kon ik niet slapen.Aangekomen in Quito had ik het helemaal gahad,ik had buikpijn,diaree,was moe en wou alleen nog maar slapen.Het liefst niet in een onbekend bed,maar lekker in mn eigen bedje thuis.

Nu gaat het weer goed hoor!Vandaag ga ik op zoek naar een hostal,omdat Antje vanaf vandaag een nieuw huisgenootje krijgt en er geen plaats meer voor mij is.Vanmidag even langs het reisburo en daar hoor ik de details van mijn reis naar de jungle.

Ik zie heel(!!!) erg op tegen de busreis,omdat die langs diepe afgronden gaat en het s nachts is als ik reis.Ik ga stiekum informeren naar de mogelijkheden voor een vlucht naar Lago Agrio.

Ik heb geen idee wat me allemaal te wachten staat,maar ik vind het wel erg spannend.Ik zie mezelf niet echt als engelse lerares en al helemaal niet als spaanse tolk werken.Een echte uitdaging dus!

Ik hoop te kunnen mailen in Lago agrio,maar daarna zeker niet.Dan voor nu tot 3 of 4 maart!Ik mail morgen nog even wat ik nou precies ga doen in de jungle.

Heel veel liefs en een beso van mij!

  • 15 Februari 2005 - 22:58

    RENEE:

    Nog even snel een berichtje van mij!
    Heb hier een eenzaam avondje,ga straks wat eten!Ik vertrek morgen om 22 uur naar de Selba!Ik kon kiezen uit verschillende busmaatschappijen en heb dezelfde als gister maar gekozen.(is een van de beste van Ecuador)Voel ik me toch wat veiliger!
    Voor thuis;degene die je kan bereiken is Galo Sevilla,maar hij spreekt wel alleen spaans.Tel:062 831-845
    Degene in Quito heet Miquel en hij spreekt wel engels.Het reisburo heet Travel Club Almundo en het tel. is 2521416 of 2221505.Zijn tel. thuis is 2594833 en mobiel 09-3309728.
    Ik probeer contact te hebben in Lago Agrio!(wel voor me duimen!)
    Veel liefs van Renee

  • 15 Februari 2005 - 23:02

    RENEE:

    Voor jou Door!
    Antje=Nederlands meisje met wie ik reis!
    Carolina=was mijn lerares
    Hilda=ook lerares,er word les gegeven in haar huis
    Consuelo=mijn gastmoeder
    Omar=gastbroer
    Skarleth=gastzus
    Alex=huishoudster
    Michel=Nederlandse jongen,we zijn ong. op dezelfde datum aangekomen
    Samia=collega Antje
    Sarah=Amerikaans meisje en huisgenoot Antje
    Ivon=Ned.meisje en ook huisgenootje
    XXX!

  • 16 Februari 2005 - 11:09

    Doortje:

    Hai liefie!!
    Wat lief van je dat je hebt verteld wie wie is! :)
    Doe je voorzichtig in de jungle?!
    Tút, Doortje

  • 16 Februari 2005 - 17:47

    Ellen:

    xdc auw das `t berichtje van Minoe, die heeft geen zin. ik begin je te missen hoor zus! doe je voorzichtig? kusje van ellen

  • 16 Februari 2005 - 17:54

    Zus:

    hoi lieve zus wat maak je een hoop mee! het werk in het zieknhuis gaat zeker niet door, maar heel veel succes en plezier de komende tijd! JE KUNT HET!! dikke kus ellenzus

  • 17 Februari 2005 - 16:21

    Desiree:

    vet gaaf zeg!!!!!!!
    en hoe lang blijf je nog in Equador?
    het lijkt me daar errug leuk op de muggenbulten na dan:).
    Ik wens je nog veel sterkte en pas goed opjezelf.
    Veel liefs en een dikke kus dees.

  • 18 Februari 2005 - 16:02

    Hester:

    Hai lieve zus,

    Heel fijn om weer te lezen wat je allemaal hebt gedaan en hoe het met je gaat.
    kus van je zus

  • 19 Februari 2005 - 10:20

    Mabel:

    eey reneetjuh :) echt leuk dat we zo allemaal kunen lezen wat je mee maakt! en je schrijft ook zo mooi!! mis je wel hoor :) we waren laatst nog bij je ouders thuis en toen merkte ik wel dat je er niet was .... maar zo te horen heb je het daar erg leuk dus .. veel plezier verder nog!!!
    xxx je nichtje:)

  • 20 Februari 2005 - 15:58

    Answar:

    75 kinderen bij 49 vrouwen, toe maar!
    alles goed Renee, heb je het een beetje naar je zin. Vast wel. Diepe afgronden vind ik ook. doodeng, niks aan. De jungle, spannend!, kom je vast ook grote spinnen tegen,succes. Nog veel plezier, groeten answar

  • 21 Februari 2005 - 10:11

    Floriske:

    Hai lief Reneetje,

    Wat beleef je mooi dingen meisie! het lijkt me echt geweldig daar. Super spannend dat je nu naar de jungle gaat, dat zal vast ook erg indrukwekend zijn. Kan me voorstellen dat je soms bang bent voor die afgronden, bleh! Wel verstandig dat je de beste maatschappij kiest.
    Handig dat je even hebt vermeld wie wie is wat ik kon het ook allemaal niet meer volgen. Maar hoe is je Spaans nu, kan je je al helemaal reden?
    Ik ben net met mijn lover een paar dagen naar Antwerpen geweest, erg leuk maar koud!
    Liefje pas goed op jezelf en geniet!
    kus Floor

  • 01 Maart 2005 - 19:10

    Bieuwk En Lotje!!!:

    Hej meissie!
    Wauw wat heb jij een moooie website, vooral die achtergrond.... Ook wij zijn lek geprikt, maar gestopt met tellen bij 75. We zijn nu op het werk en mochten even achter internet, dus we dachten, dan kunnen we even kijken wat reneetje nu weer heeft meegemaakt, veel dus! Ga zo door!!! en tot snel!
    ps. het zeewater is hier lekker wel even helder als zwembadwater. hihihi ;)
    Dikke sunchi i un braza!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 34880

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 09 September 2016

Azie 2016

30 November 2012 - 23 Februari 2013

Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: