relaxen in Chachimbiro - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu relaxen in Chachimbiro - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu

relaxen in Chachimbiro

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

27 Januari 2005 | Ecuador, Quito

Buanas tardes!
Het is een beetje moeilijk typen met een toetsenbord waar weinig letters te zien zijn,maar goed!Gister onverwachts(sorry nog thuis)richting het Noorden gegaan met Consuelo,haar moeder en een goede vriend.We reden in een taxi,omdat dat zn enige auto is!Na weer een prachtige tocht door de Andes kwamen we na een paar uurtjes aan in Otovalo.Otovalo staat bekend om zn prachtige Indigena markt op zaterdag,maar woensdag was er een kleinere,ook erg mooie markt.Helaas bleven we maar 10 minuutjes,maar overmorgen gaan Antje en ik weer naar Otovalo!Niet eens percee voor de markt,maar voor de omgeving!

Na een ruige tocht met erg hobbelende en verlaten wegen kwamen we aan bij de het kleine dorpje Chachimbiro.Daar gingen we,(na een tante opgepikt te hebben) naar de terminale baden!
Het rare is dat deze baden helemaal niet bekend zijn(ook niet in de Lonly Planet)en veel goedkoper en mooier zijn dan die van de bijv. bekendere Puapallacta.We waren er dan ook als enige!
Eerst gingen we naar een gedeelte met vier douches die steeds warmer werden.Ik kon mn geluk niet op omdat ik "thuis" een flauwe lauw-warme straal heb.
Het eerste bad was het minst warme,maar zeker niet koude bad.Het water was een beetje bruinig met kleine stukjes erin(mn eerste reactie:toch geen poep?!)Nee het bleek een soort modder die goed voor je huid bleek te zijn.Insmeren dus!

Er waren in totaal 7 baden die steeds warmer werden en een steenkoude.Wat genoot ik weer!!!Dobberend in dit keer heerlijk warm water met mooie bergen en een lucht die ik nog nooit zo blauw had gezien!(geen smoq)De heetste,van 48 graden ben ik maar niet helemaal ingengaan.Verder was er een Turkse sauna!Daar rook het heerlijk naar Ecualiptus,want dat hing aan de muur.Trouwens ook iets grappigs gezien de heenreis,ze verkopen hier bij de benzinestations struisvogeleieren!
Het was een heerlijk dagje gister!
Consuelo was voor"zaken" weg en ik kwam er de terugweg achter wat die waren.Ze koopt namelijk kleding goedkoop in en verkoopt ze weer duurder.Dat vond ik wel leuk,want ik heb drie truien voor $6 gekocht!
In de auto genoot ik erg van het uitzicht,maar ik hou er niet zo van als er hard gereden en ingehaald word midden in de bergen,met haarspeldbochten en geen vangrails...
Ik had al wat enge verhalen over de bussen die in de bergen rijden gehoord,maar eregister is er een dus een bus verongelukt.De busschaufers vinden het nogal "leuk" om wedstrijdje te doen..
(niet ongerust zijn!)Die avond heb ik nog even gezeten en gekletst met Omar en zn vrienden,ze waren erg benieuwd naar Nederland!
Mn spaanse lessen worden steeds moeilijker,ik ben hard de verleden tijd aan het leren!Die heeft veel onregelmatige vormen,irritant dus!Morgen gaan we verder met de toekomende tijd.Vanmiddag nog een paar uurtjes geschilderd met Melanie en Michel.Het is erg leuk om het resultaat van je werk te zien!
Vanavond zet Melanie mn fotos op cd en dan stuur ik ze zo snel mogelijk op!
Tot na het weekend!
Un embrassa van Renee

  • 28 Januari 2005 - 07:40

    Doortje:

    Ik denk dat ik ook naar Chachimbiro wil... Hmmm! :)

  • 28 Januari 2005 - 10:29

    Wilja:

    Hoi Renee,

    Ik kreeg van je moeder je webadres, dus direkt even gekeken. Fijn dat je het zo leuk hebt daar, en wat heb je al veel gezien. Succes met je Spaanse les en als je het goed vindt, dan zal ik wat vaker mailen. Groetjes, Wilja

  • 28 Januari 2005 - 22:32

    Hester:

    Wat heerlijk als ik het zo lees, om jaloers op te worden.

    Dikke kus

  • 31 Januari 2005 - 10:22

    Myelle:

    Dus nu toch in Terminale baden.. in Italie kwam het er niet meer van! Lekker!! Nu ik het zo lees, wil ik ook maar een keer.. Heel veel plezier nog! Leuk je verhalen te lezen! Dikke kus Myelle

  • 02 Februari 2005 - 06:18

    Riekje:

    leuke verhalen goed bewaren dan kun je er een naslagwerk van maken.
    kus Riekje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 34884

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 09 September 2016

Azie 2016

30 November 2012 - 23 Februari 2013

Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: