Otovalo&El niño de Isinche - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu Otovalo&El niño de Isinche - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu

Otovalo&El niño de Isinche

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

31 Januari 2005 | Ecuador, Quito

Querido allemaal!
Mijn weekend was,zoals tot nu tot al mn weekenden,erg bijzonder!

Zaterdag weer vroeg mn bed uit en met de bus naar Otovalo!We(Antje en ik) waren er na ongeveer drie uur rijden.Het duurde iets langer dan de normale twee uur,dat kwam omdat de bus netjes en dus langzaam reed.Gelukkig maar!Na een paar minuutjes lopen waren we al bij de markt.De Idigenas verkochten hele mooie spullen!Alles was zo mooi fel gekleurd!Antje en ik hebben heel wat inkopen gedaan.Het is normaal als je af dingt en ik kwam erachter dat dat best heel leuk is!Ik heb onder andere een fel gekleurde broek,twee kussenslopen,een hangmat,een ketting,een ring,een beursje,een armaband,lamawollensokken(die jeuken) en kadootjes gekocht!Als je goed afdingt kost het echt bijna niks!

Nadat we uitgekeken waren,wouden we wat in de omgeving kijken.We zijn niet,zoala geplant blijven slapen,omdat Antje de volgende dag met haar werk(ze werkt met straatkinderen)naat het theater ging.
We liepen richting een mooie berg en kwamen langs de dierenmarkt.Of wat er van over was.Gelukkig maar,want ik kan er niet zo goed tegen hoe de beesten vastgebonden en in kleinde hokjes zitten.Wel zagen we wat manden met cavias,kalkoenen,ganzen en meer gevogelte en de enige die niet opgegeten werd,was een superklein schattig rood katje!

Na een vermoeiende wandeling met al onze tassen zijn we op een mooi stukje gras op de berg gaan zitten.Heerlijk even liggen en genieten van de omgeving.
Na een tijdje zijn we weer even de markt opgegaan en op de terugweg naar de bus,zagen we de plaatselijke bevolking volleybal spelen.Dat gebeurt hier veel,maar niet zoals de regels(volgens Antje,want die zit op Volleybal) en met een voetbal(pijnlijk!).Antje raakte in gesprek met een man en na afloop mochten we "wel s bij m komen eten"We hebben maar vriendelijk bedankt.Het is erg leuk dat ik nu wat beter spaans speek en gewoon gesprekken kan voeren met iedereen!

De terugweg was wat minder leuk,ik had namelijk hoofdpijn,was misselijk en de bus zat toen natuurlijk vast in de spits in Quito..
Maar lekker vroeg naar bed gegaan,want de volgende dag ging ik met de familie(behalve Omar)naar "het wonder" El niño de Isinche.Buiten Quito,op ongeveer 1,5 uur rijden is een kerk met een houten Jezus beeldje.Het verhaal gaat dat dit beeldje in de loop der jaren gegroeid is!Veel mensen geloven dat ook nog...
Het was wel bijzonder om op de plek te zijn.Er waren erg veel mensen,vooral Idigenas en nadat we het beeldje en nog andere belangrijke plaatsen bekeken hadden,begon na een tijdje de mis.Erg bijzonder om mee te maken!Nadat ik(stiekun toch) een beetje begon in te kakken,gaf opeens ierdereen elkaar een hand en op het einde ging iedereen naar voren om gezegend te wordendoor "el Padre".Veel mensen hadden ook een kleine Niños bij zich die gezegend moesten worden..El Padre had een bos roze bloemen bij zich en spatte daar iedereen mee nat.Ik ben maar niet zover naar voren gegaan...
Toen we even later bij de auto aan kwamen moest de motorkap en de deuren open,want ook de autos werden gezegend!De bevolking hier>en ook mijn familie< is erg gelovig.dat merkte ik deze dag wel.Normaal echter merk ik er niet zoveel van,omdat ze niet bidden voor het eten en niet naar de kerk gaan enz.De rest van de dag wat tv gekeken en huiswerk gemaakt.Onder de film Mulan belden mn ouders me eventjes op!Erg leuk om hun stem weer even te horen!
Vrijdag heb ik bij Michel en zn twee huisgenoten gegeten,dat was gezellig en lekker!Ik kan misschien via het meisje Geneve een soort stage lopen in het openbare ziekenhuis op de kraamafdeling!Dat lijkt me erg leuk!!Ik ga er dus achteraan!Verder hebben we(Michel,Carolina en ik)last van vlooien!Ik raak de honden niet meer aan..!Gister meteen mn kamer opgeruimt(tsja,ik kan het,waar ik ook woon niet netjes houden)en mn bed verschoont en die van mij zijn gelukkig weg...
Una Embrassa Renee

  • 31 Januari 2005 - 20:41

    Je Grote Zus:

    jeetje mineetje, wat een heb je een doel gedaan en gezien. Echt een ander leven daar. Heerlijk...geniet er van!!

    Ik zal je straks bellen en wat fijn dat je p&m hebt gesproken.

  • 01 Februari 2005 - 07:15

    Margaretha Cats:

    Dag Renee,
    Wat leuk om je belevenissen hier ver van jou vandaan te lezen.Ik zit nu achter een bureau bij Keunstwurk uitkijkend op een alledaagse rotonde in Leeuwarden. Je vader attendeerde mij op je site. Ik wens je nog een hele fijne tijd.
    Lieve groet van Margaretha

  • 02 Februari 2005 - 06:25

    Riekje:

    Wat een verhalen, ik begin ze steeds leuker te vinden. kan me zelf voorstellen hoe het daar is. Niet leuk he die kleine beestjes wel goed in de gaten houden hoor.
    Dikke tût Riekje

  • 02 Februari 2005 - 21:42

    Renee:

    Ik vind al jullie reacties zo lief!Word er helemaal blij van!Kus Renee

  • 03 Februari 2005 - 13:50

    Floor:

    hai liefie!!
    Heb eindelijk al je verhalen gelezen. Jeetje wat moet jij het daar super hebben! Je schrijft echt leuk zodat ik lekker mee kan genieten. Ben blij dat alles zo goed gaat en je zoveel beleefd. stiekem ben ik wel een beetje jaloers, heb net tentames gehad en het weer is niks aan!
    Liefje, geniet nog lekker, laat binnnekort weer iets van me horen.
    Dikke kus!

  • 03 Februari 2005 - 17:47

    Anneke Verhulsdonkl:

    Qeu tal? Viva esta bueno? Me gusta este historia. Especialemente historia del marche de los animales.
    recordame a Colombia.
    Nou dat was nog even een oefening voor me, het is lang gelden dat is spaans gesproken hebt, laat staan geschreven. Het gaat daar lekker met je he? Zet hem op en laat je niet inpalmen door mooie peruaamse mannen.
    groetjes Anneke V.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 34794

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 09 September 2016

Azie 2016

30 November 2012 - 23 Februari 2013

Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: