alweer bijna twee weken hier! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu alweer bijna twee weken hier! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu

alweer bijna twee weken hier!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

18 Januari 2005 | Ecuador, Quito

Buenas tarde!

Heel leuk om al jullie berichtjes te lezen!!

Ik heb een leuk,maar vermoeiend weekend achter de rug!Zaterdagochtend werd ik om 20 voor 7 gewekt en om kwart voor 7 was ik al aan het joggen met Alex en Skarleth.Op naar het park!Daar waren we niet de enige die dit idee hadden.Veel mensen waren aan het joggen.Sommigen met dikke handschoenen en bivakmutsen op.En dat terwijl ik het een lekker tempratuurtje vond!Na ongeveer een half uurtje/drie kwartier kwamen we langs een man die yoga gaf.Voor $0,50 mochten we meedoen.Erg ontspannend in zon mooie omgeving!
Om kwart voor tien belde Bauke!!Het was erg fijn om zn stem weer eventjes te horen...Helaas moest ik na een tijdje ophangen,want we gingen naar het postkantoor.In Quito hebben de inwoners geen brievenbussen,maar postadressen.Mijn familie gaat daar 1 keer per week naartoe.Kon ik gelijk mijn kaartjes posten!Helaas zijn de postzegels duur,dus ik ga niet zoveel kaartjes sturen!
De rest van de dag een beetje omgehangen, tv gekeken met Skarleth,beetje spaans geleerd.Lekker lui dagje!

Ik ging vroeg op bed,want zondag had ik om 8 uur met Antje afgesproken bij een Trolleyhalte en dat betekende half zeven mn bed uit!Sara(Antjes Amerikaanse huisgenootje)ging ook mee.We gingen naar \"Reserva Geobotania Pululahua\".Dat is een klein reservaat,net boven \"La mitad el Mundo\",de evenaar.Omdat we er toch langs reden stapten we bij La mitad el mundo uit.Sara was er nog niet geweest en Antje en ik hadden de \"perfecte\" foto niet.We stonden mooi op de foto met de evenaar,maar niet met elk been op 1 kant van de aarde.

Er zijn twee berekeningen,1 gemaakt door de spanjaarden,die zit er 150 meter naast en 1 door de Inca s,die is precies goed!
Aangekomen bij het plaatsje vroeg een man ons of we intresse hadden om met hem naar het reservaat te gaan waar we uieindelijk heen wouden.De entree was al ongeveer $6 en hij zou onze gids zijn en ons heen en weer rijden voor $6,dan hebben we toen natuurlijk gedaan!

Het reservaat bestaat uit de (actieve!)vulkaan Pululahau.Het reservaat is ontstaan doordat de top van de vulkaan omviel een een grote krater achterliet.In de krater wonen nu 20 mensen.Zij zijn Indigenas (en stammen af van de Incas).
Echt,de krater is geweldig mooi!! Onze gids(ook een inwoner van het reservaat) gaf bij veel planten een uitleg over de werking enz.Erg interresant,alleen ik begreep niet alles,omdat alles in t spaans was.De klimtocht van ongeveer 1,5 uur was erg vermoeiend!We hadden geen zonnebrand dus ik ben nu heel erg verbrand!!En heb spierpijn,maar het was het wel waard!Bovenaan,op 3018 meter stonden we tussen de wolkenslierten en was het uitzicht fantastich!
Helaas had ik last van de hoogte en gelukkig gingen we ook niet verder omhoog,maar weer naar beneden.
Dat ging heel wat sneller dan de heenreis!

Weer terug bij La mitad el Mundo hebben we de verplichte foto gemaakt en ging Sara wel het museum in.Op naar de evenaar van de spanjaarden!Eigenlijk hoefden we er niet percee heen,maar wouden we wat drinken en luisteren naar de heerlijke spaanse muziek!

Na een beetje rondgeneusd te hebben in de winkeltjes en even bij het monument gekeken te hebben,gingen we weer terug naar huis.Bij het afscheid zei Sara,dat als ik heimwee krijg,altijd binnen mag lopen,zo lief!

Die avond ging ik met de familie naar \"El Panecillo\".Dat is een berg midden in Quito met een grote engel(La virgen de Quito)er op.Het is erg gevaarlijk om er lopend heen te gaan,de kans is zeer groot dat je word beroofd,dus gingen we met de auto!
Het uitzicht op de Panecillo was erg mooi!Omdat het donker was,waren er duizenden lichtjes te zien.Erg mooi!La virgen ook trouwens!

Zo,dat was mijn weekend!Vanavond ga ik naar Salsa les!En omdat het te eng is om s avonds laat alleen de bus te nemen,blijf ik bij Antje slapen.Gezellig!
Donderdag ga ik verfen met Michel en Melanie.Ze heeft een huis gevonden waar ze straatkinderen op gaat vangen en een creche begint vor babys en peuters van ouders die overdag werken.

In het weekend gaan we waarschijnlijk naar Otovalo!

Vor eerst nu een dikke kus van mij!

  • 18 Januari 2005 - 18:42

    Doortje:

    Haai lieve Renéetje!!

    Ik moest net aan je denken toen ik zag dat er weer een nieuw berichtje op je site stond, toevallie, haha!
    Ik vind je verhalen echt heel leuk om te lezen! Af en toe kan ik zelfs bijna ruken hoe het daar is ;)
    Leuk dat je een paar keer een berichtje plaatst, kan ik mooi op de hoogte blijven!
    Tot de volgende mail!!

    Veel liefs, een knuffel en natuurlijk een ouderwetse... TUUUUUT!!! {smak!)

  • 18 Januari 2005 - 18:43

    Doortje:

    (K) was ik vergeten... Doortje

  • 20 Januari 2005 - 09:53

    Riekje:

    Hallo Renee,ook dit verhaal helemaal gelezen,leuk hoor geniet er maar van. kus Riekje

  • 21 Januari 2005 - 12:45

    Doortje:

    Ben zoooooo nieuwsgierig naar je foto\'s...! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 34879

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 09 September 2016

Azie 2016

30 November 2012 - 23 Februari 2013

Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: