Renee in Ecuador - Reisverslag uit Lekkum, Nederland van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu Renee in Ecuador - Reisverslag uit Lekkum, Nederland van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu

Renee in Ecuador

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

14 Januari 2005 | Nederland, Lekkum

Hallo allemaal!

Ik ben nu alweer 8 dagen in Quito en ipv te mailen leek me dit een leukere manier om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen!

Ik ben donderdag 6 januari(na een hele mooie vlucht) om 9.15 aangekomen in Quito.Daar stond Melanie me op te wachten en samen zijn we naar mijn gastgezin gereden.Melanie is de bazin van de orginisatie die voor mij de eerste maand spaans leren en onderdak bij mn gastgezin heeft geregeld.Als ik vrijwilligerswerk ga doen,doe ik dat waarschijnlijk ook via haar organisatie!

Mijn gastgezin is de familie Burbano en bestaat uit moeder Consuelo,zoon Omar(19),dochter Scartelth(9) en Alex(andra),zij doet het huishouden enz.,maar is gewoon een deel van de familie.
Ik heb het oude centrum van Quito al een beetje verkend,maar er zijn nog veel dingen die ik moet zien!Ook zijn we naar La Mitad el Mundo(de evenaar) geweest.Ik zit nog steeds verrast om me heen te kijken,overal honden,mensen die dingen proberen verkopen op straat,(van varkenskoppen tot stekkers)het drukke-en stinkende- verkeer,het mooie uitzicht vanuit de bus(ik heb gister eindelijk Cotopaxi gezien!) en de politiemesnen.Die lopen hier rond met grote miterieurs(moet ik me daardoor juist veilig of onvelig voelen?) en kogelvrije vesten.Het weer is hier erg fijn.s Morgens en meestal s middags ook schijnt de zon lekker en in de loop van de dag wordt het steeds bewolkter,maar ondanks dat het het regebnseizoen is,heb ik nog bijna geen regen gezien.

Ik heb vier uur per dag een op een spaans,in totaal ga ik 80 uur spaans volgen.Ik heb de eerste week al veel geleerd en kan nu al een beetje een gesprekje beginnen in het spaans en gister heb ik(in de les)zelf een sprookje geschreven.Met jullie(Mare Femke en Ellen) in de hoofdrol!

Zondag zijn Michel(ook student spaans)en ik naar een Ecuadoriaans feest geweest,dat was erg bijzonder!Het eten hier in Ecuador is lekker,maar ik moet zeggen blij te zijn dat ik vegetarich ben(het is wel makkelijk dat ik vis eet).Ik krijg ipv vlees lekkere tortillas(banaan met kaas: ik heb geleerd hoe ik ze moet maken!),gebakken banaan ,vis ,ei en morgen soja.Gister haalde Consuela een groot stuk huid van een varken uit een tasje,dat schijnt een echte lekkernij te zijn!elke dag drinken we verse vruchten drank en eten we verse vruchten.Ze hebben hier zoveel verschillende soorten!Consuelo zei dat er alleen al 20 verschillende soorten bananen zijn.Van roze,tot klein en tortillas maak je van bananen waarvan de schil bruin is,maar de binnenkant mooi geel.
Omdat ik hier drie keer per dag warm eet, en vooral veel rijst,ben ik al drie(!) kilo aangekomen.Nu eet ik alleen s avonds nog warm!

Morgen maar even naar het postkantoor,even een kaartje naar mijn Oma sturen!
Tot snel allemaal!
Heel veel liefs van Renee

  • 14 Januari 2005 - 16:03

    Renee:

    Oei,er zitten wel wat spelfouten in mn berichtje!Ik zal er voortaan op letten!XX

  • 14 Januari 2005 - 16:48

    Renee:

    hoi renee, ik hoorde dat je al in Ecuador was, wel leuk om zo iets van je te horen. groetjes: renee.

  • 14 Januari 2005 - 19:20

    Ymke Koperberg:

    Renée, heel leuk om te lezen hoe je het hebt in Ecuador. Ik zal regelmatig je site bezoeken.

  • 14 Januari 2005 - 19:42

    Marijke:

    Hey Renee, vind je verhalen echt super!!! Nog heel erg veel plezier en geniet ervan! Kus Marijke

  • 15 Januari 2005 - 16:42

    Marsha:

    Je hebt daar al veel beleefd zo te horen en ik ben wel een beetje jaloers. Dat je dat zomaar durft. Ik denk dat je er een hele hoop leert en nog veel plezier. kus marsha

  • 16 Januari 2005 - 00:37

    Lotje:

    Hej lieve Reneetje!
    Ik ben blij dat je het daar naar je zin hebt!
    Doe je voorzichtig?
    Un sunchi i un braza van Lotje vanuit Curacao! Ohw en ook een kus van Bieuwk!

  • 16 Januari 2005 - 11:23

    Joandi Hartendorp:

    Hoi Renee,

    Het klinkt echt geweldig daar. Ik ben echt ontzettend jaloers, maar ik gun het je natuurlijk wel. Ik zal regelmatig je site bezoeken.
    Dikke kus Joandi

  • 16 Januari 2005 - 13:45

    Mabel:

    eyz reneetjuh ... mis je wel al een beetje hoor :P
    veel plezier nog verder he !!
    xxx mabel:)

  • 16 Januari 2005 - 13:58

    Judith:

    Lieve renee,

    ik ben echt blij voor je dat je het naar je zin hebt, veel foto\'s maken, en lekker genieten. nog veel plezier, groetjes XXX - jes Judith

  • 17 Januari 2005 - 12:59

    WIMJAN En ELLEN:

    hey dude hartelijke groetjes no trouble at all here,niets doen wat wij ook niet zouden doen, offe wel? dag knurperd dikke koes wim met ellen zoes.doejdoejdoejdoejeodejeodej have fun girl xie p.s ik denk heel veel aan jou!

  • 17 Januari 2005 - 13:03

    Ankie En Pierre:

    Hee Renee,
    Wat leuk om te horen hoe het met je gaat zo van je zus en via Internet. Ik hoop dat het heel goed met je gaat.
    liefs,
    Ankie en Pierre

  • 17 Januari 2005 - 13:09

    Sista Ellen:

    hoi lieverd ik ben trots op je hoor, ik wacht op de foto` die hopleijk snel komen! heel veel iefs je tweeling zusje love you

  • 17 Januari 2005 - 14:42

    Elian:

    Hee hoi! \'t is wat he met de techniek van tegenwoordig, flans je kilometers van hier \'n mooi reisverslag voor de thuisblijvers in mekaar; helemaal leuk! Geniet ervan daar verderop .. Groetjes ook van Thom,
    X Elian

  • 18 Januari 2005 - 13:07

    Ineke:

    heej meissie
    leuk z\'on website! zo te lezen vermaak je je wel! ik ga je site regelmatig bezoeken, benieuwd naar wat je elke keer beleefd...
    Veel plezier nog he! Dikke zoen van Ineke

  • 18 Januari 2005 - 14:08

    Bianca:

    heej reneetje!

    Wat super dat je daar in Ecuador zit! Nog heel veel plezier daar!
    doei doei, Bianca

  • 20 Januari 2005 - 09:48

    Riekje:

    Hallo Renee,ik vind het leuk om je verhalen te lezen. Ik lees dat je het naar je zin hebt, veel plezier. dikke kus Wop en Riekje

  • 13 Maart 2005 - 18:19

    Lena:

    lieve renee
    hier een klein berichtje van een vriendin van je moeder(van de vrouwenkletsgroep)van haar
    horen we natuurlijk hoe het
    met je gaat, maar het is ook wel leuk om je belevenissen on-line te lezen.Veel plezier gewenst
    en geniet er van zoveel je kunt. ik zal je belevenissen volgen via dez
    site en natuurlijk via Loes
    HARTELIJKE GROETJES LENA FABER

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lekkum

Renee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 34886

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 09 September 2016

Azie 2016

30 November 2012 - 23 Februari 2013

Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: