Kathmandu & Pokara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu Kathmandu & Pokara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu

Kathmandu & Pokara

Door: Renee Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Renee

06 December 2012 | Nepal, Kathmandu

Even een berichtje van mij voordat ik 2 weken onbereikbaar ben.
Ik ben inmiddels in Pokara, de tweede grootste stad van Nepal.
Dinsdag zijn we naar de Monkey temple, of Swayambhunth geweest. Echt heel mooi en de apen zijn zo leuk. Ze zitten elkaar de hele dag te vlooien en lijken zo op mensen!
Buiten de toeristenwijk Thamel is het zoveel leuker, je wordt niet aangesproken en er is zo ongelovelijk veel te zien.
Minder leuk was dat ik aan het eind van de dag pijn in mn knie kreeg, iets waar ik al bang voor was.

Woensdag om 7h s ochtends de bus gepakt met Jellert een Nederlandse jongen en 7h later aangekomen in Pokara.
Ik had stiekem in Nederland al een beetje opgezien tegen de busrit, vanwege de steile afgronden enzovoort maar het is me alles meegevallen.
Het verkeer rijdt niet snel en seint elkaar als de langs elkaar gaan.
We hebben niet de lokal bus gepakt, maar de toersiten bus, die gaan iets sneller en zijn veiliger.

Aangekomen in Pokara zijn we op advies van andere reizigers naar het noorden gegaan, naar de hippie wijk. Pokara was echt een verademing na de hectiek van Kathmandu. Er is een prachtig meer met bergen op de achtergrond. Het hotel die er het gezelligste uit zag was meteen goed: prima kamer voor maar 1.25 p.p.
Hier zit zit ik nu te relaxen met een muziekje en gebruik de computer van iemand. Gister zelfs Snatch gezien op de laptop.
De temperatuur hier is overdag lekker warm (alsf je in April in het zonnetje loopt) en s nachts wel koud.
Maar de douche is warm! Heerijk!

De `hippie` wijk waar ik zit is heel relaxt overal mensen met dreads en inderdaad, hippiekleding en vega restaurantjes.Hier word je niet zo erg aangesproken als in Kathmandu en het is zo fijn dat het zo rustig is hier.

Morgen ga ik met Joel, een Nieuw Zeelandse jongen die ik in Kathmandu heb ontmoet beginnen met de Anapuna Circle, een trekking tocht van ongeveer 2 weken. Voor mn knie heb ik voorzorgsmaatregeen getroffen: veel ibuprofen, ibuprfen creme, een knieband en ik ga mezelf tapen (dankje Christel!)

Vanmiddag mn laatste dingetjes gehaald voor de trekking. Dacht later terug te komen voor een entree en trekkingbewijs, maar
was op een half uur na te laat. De winkels gaan dicht rond 4 en openen pas rond 10-10.30 lopen daardoor al een halve dag achter op schema, maar dat geeft niet.

Ik vind het best spannend en ben heel benieuwd, gaat pittig maar prachtig worden!

Tot eind december,

Liefs van Renee



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 34879

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 09 September 2016

Azie 2016

30 November 2012 - 23 Februari 2013

Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: