Relaxen in Pokara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu Relaxen in Pokara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu

Relaxen in Pokara

Door: Renee Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Renee

04 Januari 2013 | Nepal, Kathmandu

Hallo iedereen!
Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Wat te vertellen?
Belangrijkste is dat ik het zo ontzettend naar mn zin heb gehad de laatste 2 weken!
Sinds ik ben teruggekomen van de trekking zit ik in de 'hippie' wijk van Pokara, een rustig, stoffig gedeelte gelegen aan een mooi meer met daaromheen bergen. Een gemakkelijkere plaats om mensen te ontmoeten ken ik niet. Iedereen is supersociaal en ik heb dan ook hele lieve en bijzondere mensen om me heen.
Zelfs de straathonden zijn lief en komen kwispelend op je af -in de hoop op iets lekkers natuurlijk-
De dagen vloeien in elkaar over en de tijd vliegt voorbij, juist omdat alles in de relax stand gedaan wordt. Had ik ook wel verdiend na het bikkelen tijdens de trekking. Ik was echter wel verbaast toen ik ontdekte dat ik al 2 weken aan het niksen ben!Ben wel 3 x weggeweest met de motor.
In het begin zat ik als een stijve plank achterop, maar na een tijdje kon ik de angst los laten en heb ik genoten van het vrije gevoel.
Nepal is niet eng om in te rijden. Het verkeer gaat redelijk langzaam en seint elkaar. Toeteren is heel erg belangrijk, voetgangers en fietsers kijken niet uit omdat ze er van uitgaan dat er getoetert wordt!

Kerst was heel bijzonder in Nepal. Overdag een picknick met Norbert (Hongaarse jongen ontmoet tijdens de trekking), Joel (Nieuw Zeelandse jongen begin van de trekking mee gedaan) en Casper en Jocelwin, een Nederlands / Canadees koppel. Supermooi en gezellig. s Avonds een borrel in de 'stad', het toeristische gedeelte van Pokara en geskypt met thuis. Volgende dag weg met de motor en s avonds heerlijk gegeten.

28 december begon het straatfestival, een 4 daags festival met, zoals alle straatfestivals eten, standjes, muziek, veel mensen en gezelligheid. Alleen dan op z'n Nepalees. De eerste avond niet gegaan vanwege een full moon party in de 'veggie place', een gezellig vega restaurantje met hangmatten, gerund door een Israelisch Japans hippiekoppel. Iedereen komt daar om de relaxen, muziek te luisteren (bij stoom),of muziek te maken (bij geen stroom), in de hangmat te liggen en thee te drinken of falafel te eten.

Oud&nieuw was bijzonder en apart. Na een middag relaxen in de grote ligstoel in de 'Turkisch place' en de heerlijke geuren opgesnoven te hebben, daar gegeten. Alleen, want iedereen wilde in de veggie place blijven. Aangeschoven 2 mannen die ik herkende en daarna weer terug naar de veggie place, waar ik een beetje lui werd in de hangmat. Dan maar op zoek naar wat meer drukte en terug naar het straatfestival en naar Busy Bee, op zoek naar Simon en San San (de Engelsman en Chineze vrouw waar ik een deel van de trekking mee heb gedaan). Geproost op het nieuwe jaar en terug naar mn andere vrienden om ook te proosten op het nieuwe jaar. 00h was niet zo uitbundig als ik het gewend ben, niet afgeteld en van ver 3 vuurpijlen gezien. Wel een supergezellige avond gehad. Het had wel wat,met mn jas aan -want het koelt erg af in de avond- onder de sterreknhemel dansen op vage hippietechno.

Gister iets supergaafs gedaan! Samen met San San gaan paragliden!
Pokara is de nr 1 plaats om dit te doen, vanwege het prachtige uitzicht op de Himalaya. Met Paragliden ren je, samen met je piloot, met een grote parachute van de berg af, om daarna een half uur in de lucht te zweven als een vogel. Echt supergaaf!! En zo prachtig met de bergen en de adelaren onder me en de himalaya rechts van me..
Ik had geluk, want m' n piloot vroeg of ik nog hoger en verder wilde en uiteindelijk waren we superhoog! -volgens hem 2500 mtr-
Lucky me! San San had minder geluk, ze moest na 10 minuten naar beneden omdat ze moest overgeven..

Wat nog meer te vertellen? Vanavond een afscheidsfeestje omdat Joel en ik weggaan. Ik ga naar Lumbini, om over een paar dagen met een 10 daagse stilte retraite te beginnen. Ik denk de grootste uitdaging tot nu toe voor mij..

Ten slotte: Ik wens iedereen een gelukkig 2013!

  • 04 Januari 2013 - 13:59

    Myelle:

    Wow paragliden!! Echt super gaaf!! Volgens mij vermaak je je prima! Leuk hoor!! Heel veel succes en plezier bij je stilte retraite. Spannend! xxxx

  • 06 Januari 2013 - 12:31

    Marleen :

    NOG EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!!! EN geniet van je reis!!

  • 07 Januari 2013 - 12:51

    Angelique:

    Renée! Wat gaaf! Ik ben benieuwd hoe het verloopt met de stilte retraite. Volgens mij is dat heel bijzonder! Succes en veel plezier nog. En ook nog gelukkig nieuwjaar!! Liefs

  • 08 Januari 2013 - 09:00

    Mirjam Iwan En Jari:

    Lieve renee,

    Wat een overwinning,je trekking,dat zal inderdaad een super gevoel geven. Wij zijn 5 januari in thailand aangekomen.Ben je verhalen aan het teruglezen nu. We hebben je natuurlijk allemaal gemist tijdens sinterklaas vieren. Maar ook één op je geproost .
    Wat zou het leuk zijn als wij je nog in thailand kunnen zien! Maar dat moet maar net toevallig zo lopen.zou t heerlijk vinden een cocktail met je te drinken in t lekkere zonnetje hier. Liefts,lekker genieten van alles watson komen gaat.
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxx mirjam s



















  • 08 Januari 2013 - 16:58

    Marthe:

    Hee lieve renée,

    Ik wilde je met oud nieuw bellen tot ik besefte dat je natuurlijk je telefoon niet bij je hebt....
    Dus dan maar zo:

    Gelukkig nieuwjaar!

    Ik ben echt stikjaloers op je! Wat een reis! Klinkt ook bijzonder divers: van paragliden tot retraite....

    Geniet ervan en hopelijk kom je tot mooie inzichten waar de Flow niet aan kan tippen!

    x
    Marthe

    PS. Mis je!

  • 09 Januari 2013 - 10:07

    Ellen:

    Lieve renee

    hemels, nu nog helemaal tot jezelf komen bij de stilte retrait en je hebt het paradijs op aarde gevonden, genieten maar en wij blijven je in Nederland volgen!

    xxxx

  • 10 Januari 2013 - 18:39

    Wilja:

    Lieve Renee,
    Een heel gelukkig 2013!
    Ik ben zo benieuwd hoe je je retraite zal ervaren. Ik zou het niet kunnen, ook nog stil zijn enzo.....
    Je zult wel weer de prachtigste verhalen hebben als je thuis bent. Geniet, relax en ontmoet de wereld!
    Groetjes, Wilja

  • 21 Januari 2013 - 12:33

    Anneke Fibro:

    Lieve renee,
    ook ik sluit me aan om jou een mooi, gelukkig en gezong 2013 te wensen
    Wat maak jij een mooie vakantie mee. Worden de indrukken niet een beetje teveel.
    ben benieuwd hoe de retraite je bevalt. twee weken is wel veel.
    groetjess,Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 34886

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 09 September 2016

Azie 2016

30 November 2012 - 23 Februari 2013

Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: