Eerste dagen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Renee Kooijman - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Kathmandu

Door: Renee Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Renee

03 December 2012 | Nepal, Kathmandu

Inmiddels alweer de 3e dag in Kathmandu!

Vrijdagavond heel fijn weggebracht door Ielse en Doortje en daarna via Dubai naar Kathmandu gevlogen. In het vliegtuig allemaal leuke pakjes uitgepakt en lieve verhaaltjes gelezen. (bedankt!)
Aangekomen op het vliegveld moest ik even wachten op mijn fysioklasgenootje Anne en toen ze aankwam werd ik verwelkomt met een Nepalees welkomsgeschenk: een oranje bloemenkrans& sjaal en soort bloemenboeket. Anne had haar Nepaleze vriendje meegebracht en bij aankomt zijn we meteen Nepalees gaan eten, het eten is als in India dus bestaat uit curry, rijst, naan en een heleboel sausjes en dingetjes waar ik de naam niet van weet.
Heerlijk en lekker alles met je -rechter- hand eten en veel thee en lassie drinken.

Eerste indruk van Kathmandu -ik zit midden in de toeristenwijk Thamel-: wierook, gaotisch verkeer, veel mensen, overal stroomkabels. Veel herkenning vanuit India, alleen dan positiever.
Natuurlijk word je vaak aangesproken voor een risjkja of taxi, maar als je nee zegt, dan is het ook klaar.
Zoals verwacht zijn de wc s vies, douches koud, is er geen verwarming - het is hier overdag ongeveer 18* en s nachts weet niet iig koud!- en valt de stroom regelmatig uit.

De mensen zijn een beetje verlegen,erg vriendelijk en het valt op dat ze veel lachen. Ik ben nog even aan het aftasten omdat ik -los van Ghana- niet zo gewend ben dat er iemand met je meeloopt als je de weg zoekt zonder iets van je te verwachten.

Mijn eerste nachtje was prima, ik was zo blij met mijn lakenzak want het bed was niet zo schoon en toen er bruin water uit de kraan kwam besloot ik op zoek te gaan naar een ander hotel.
Ik koos voor het enige hotel met een dorm en daar heb ik meteen 2 Australische meisjes ontmoet. Gister trekking spullen geshopt en zometeen naar Dubai Sqaure en de Monkeytemple. Ik wil deze week beginnen met een 2 weekse trekking en hoop daar nog een reisgenootje voor te vinden.

Inmiddels is het gevoel alsof je in een decor loopt al afgenomen en begin ik wat te wennen aan het hier zijn. Bevalt tot nu toe erg goed!

Liefs van Renee



  • 03 December 2012 - 11:16

    Doortje:

    Klinkt super Renée! Lekker lassie drinken, mmmmm. Hoop dat je een gezellig reisgenootje vindt :-) Enne, onderschat de zwaarte van een trekking niet, denk aan mijn blunder in het Indonesische regenwoud/rijstvelden hihi. In ieder geval iets van (druiven)suiker meenemen onderweg ;-) Heeel veel plezier lieverd! Dikke kus uit de sneeuw! xxxxxxx

  • 03 December 2012 - 12:55

    Myelle:

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad!! Klinkt leuk allemaal! Gaat helemaal goedkomen! Heel veel plezier en succes tijdens de trekking! Kussss Myelle

  • 03 December 2012 - 13:40

    Jesler:

    Wat leuk Renee dat je weer op reis bent!! Hoe lang ga je blijven en wat zijn je plannen?
    Klinkt tot nu toe allemaal erg, en ik kan me voorstellen dat het eerst even wennen is!
    Spannend ook zo'n trekking, ik hoop idd ook dat je nog een leuk reisgenootje treft.
    Bedankt nog voor je felicitatie, ik heb een erg leuke verjaardag gehad.
    De eerste verjaardag samen met Sverre was wel speciaal.
    Heel veel plezier daar!

    Liefs Jesler

  • 04 December 2012 - 08:21

    Dennis:

    Hey Lieverd,
    Wat fijn voor je dat je lekker eruit bent meid. Ik vind het erg jammer dat de ontmoeting niet heeft kunnen plaats vinden. Je bent en blijft in mijn hart meisie en ik wens je veel plezier. Ik zal je regelmatig via de blog schrijven en je op de hoogte houden hoe het hier in braboland is. Dikke kus en knuffel. laat Chrisstoffel met je mee reizen.

  • 04 December 2012 - 18:33

    Marthe:

    Goed van je te horen! Geniet van alle mooie indrukken en het lekkere eten! X

  • 05 December 2012 - 14:14

    Loes.Bethlehem:

    Hoi lieve kind, even kort ber mij.vandaag hier Sinterklaas en het sneeuwt, Utrecht was alvoor, toen Amsterdam, weet ik van Ellen, want die is even een weekje weg en nu dikke sneeuwvlokken in Leeuwarden.Heb je verslag geprint en laat het oma lezen.
    Voor nu dikke kus en tot mails, je mama

  • 01 Januari 2013 - 15:35

    Grete Van Den Corput. Fibro:

    Geweldige foto's Renee. We hebben er van genoten. goede reis verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 34884

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 09 September 2016

Azie 2016

30 November 2012 - 23 Februari 2013

Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: